Misterele istoriei există în aceiași măsură încât doar
adevărații istorici le expun.Din puncul meu de vedere este datoria fiecarui
istoric autohton să prezinte eroii și oameni de cultură care s-au născut pe
pământurile noastre.
Mă întreb cam câți români știu că pionierul religiei
Creștine în Galia a fost un Trac romanizat?
Unde au stat de strajă “experții” în
domeniu?
Dar asta
nu contează acum,singurul lucru care contează cu adevărat este reprezentat de
informarea celor care vor să afle adevărul.
Ioan
Casian (n. circa 360, Casimcea -
d. 435) a fost unul dintre reprezentanții cei mai de seamă ai literaturii și monahismului
apusean din sec. IV și V, fiind cinstit ca sfânt părinte al Bisericii
Universale.
El ajunge în anul
415 ajunge în Galia acolo unde contiună opera sfinților Policarp și Irineu de
Lyon.
La Marsilia
înființează două mănăstiri, una de bărbați și alta de femei: Mănăstirea
„Sfântul Victor” și Mănăstirea „Sfântul Salvator”. Organizează viața
mănăstirească după modelul mănăstirilor din orient cu adaptările necesare
locului. Prin aceasta Casian e un factor de legătură între cultura patristică a
răsăritului și cea a apusului. Este considerat unul dintre cei mai mari
promotori ai monahismului occidental, deși viață monahală exista în lumea
latină și înainte de el.
Din opera lui Ioan Cassian se cunosc trei mari lucrări :
Despre așezămintele
cenobiților (mănăstirești) și despre remediile celor opt păcate principale (în latină De institutionis cenobiorum et de octo
principalium vitierum remediis libri XII), cca. 420.
Colațiuni sau convorbiri cu
Părinții, „Colationes patrum cca. 428.
Despre Întruparea Domnului,
contra lui Nestorie (în latină De
incarnatione Domini contra Nestorium), cca. 430, lucrare
apologetică polemică în 7 cărți, redactată la cererea arhidiaconului Leon,
devenit, mai târziu,papă al Romei.
Este important să
știm că strămoșii noștri Traci nu au fost niște barbari ignoranți ci ei au
jucat un rol important în propagarea Creștinismului în Europa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu