16 februarie 2014

Eurasianismul II


  3. Ideologii Euroasianismului

        Retincenţa cu care este privită ideea de eurasianism constă în faptul că această idee s-a fundamentat într-un mod iniţial pe o realitate rusească şi implicit a fost promovată de gânditori şi filozofi ruşi . Rolul acestei lucrări este tocmai acela de a arăta ca ideea de Euroasianism reprezintă atât o realitate , cât şi o soluţie .

Constantin Leontiev


       Un prim precursor al ideei de eurasianism a fost scriitorul şi filozoful rus Constantin Leontiev ( 25 ianuarie 1831 – 25 noiembrie 1891 ) . El a observat într-un mod corect că Rusia aparţine atât Europei , cât şi Asiei . Pe acest motiv al aparteneţei asiatice , filozoful rus a promovat crearea de puternice legături culturale cu ţările din extremul orient şi India . Constantin Leontiev a înţeles că esenţa unui popor viguros este cea spirituală , a înţeles că fără o trăire spirituală puternică , că fără armonia dintre bărbat şi femeie , armonie care dă naştere celui mai puternic element care stă atât la baza stabilităţii sociale şi naţionale , acel element fiind familia . El a identificat ca principali duşmani ai familiei , egalitarismul şi utilitarismul , egalitarismul afectând familia prin intermediul alienării , în timp ce utilitarismul având nefasta abilitate” de a transforma totul într-un joc de interese , un joc în care nu există loc de sentimente .
        Al doilea gânditor eurasianist a fost Lev Nikolaievici Gumiliov (1 octombrie 1912 Sankt Petersburg15 iunie 1992 Sankt Petersburg) . Una dintre cele mai neortodoxe teorii ale sale a fost aceea a etnosului şi a supraetnosului sau mai bine spus teoria care definea motivele pentru care anumite etnii se sting şi mor , în timp ce altele devin atât de puternice încât dezvoltă capacitatea de a-şi extinde influenţa . Din punctul de vedere al lui Lev Gumiliov  , atât la baza renaşterii unui popor cât şi la cea a morţii unui popor se află conceptul de „pasiune” . Această pasiune însemnând de fapt dorinţa acelui popor de a exista şi modul în care liderii înţelepţi întreţin această pasiune , în timp ce liderii de paie duc o luptă aprigă pentru a stinge focul acestei pasiuni . Pasiunea diferenţiază un popor puternic de unul slab indiferent de marimea poporului deoarece aşa cum pot exista popoare mari dar lipsite de pasiune , aşa pot exista şi există popoare mici însă pline de pasiune . Acest istoric şi gânditor rus a jucat şi rolul de profet deoarece a intuit această decădere a Europei , la originea acestei decăderi stând tocmai lipsa de pasiune .



Mircea Eliade



        Decăderea morală , sporul demografic negativ , risiparea sentimentului naţional reprezintă nişte elemente negative , însă aceste elemente negative nu au apărut de la sine , ci îşi au epicentrul în lipsa de spiritualitate şi pasiune , lipsă cauzată de relativismul cultural şi de corectitudinea politică . Relativismul cultural şi corectitudinea politică au erodat din punct de vedere spiritual şi fizic neamurile europene , iar toate elementele negative prezentate mai sus reprezintă doar rezultatul .
        Ultimul , dar nu cel din urmă ideolog al Euroasianismului este Aleksandr Gelievici Dughin (n. 7 ianuarie 1962 - ...) . Din punctul de vedere al lui Alexandr Dughin de asemenea , la originea decăderii Europei stă tocmai hegemonia culturală şi economică a liberalismului combinat cu neo-marxism . Sursele de inspirație care l-au influențat pe Dughin în plan filosofic au fost, în primul rând, operele gânditorilor revoluționari de orientare conservatoare din Europa (René Guénon,Julius Evola, Carl Schmitt, Mircea Eliade). În ultimii ani el s-a apropiat de filozofia lui Martin Heidegger. Dughin combină conservatorismul rusesc tradițional și eurasianismul clasic rus cu ideile europene de factură revolutionar-conservatoare, dezvoltate de școala de gândire tradiționalistă. Ţinând cont de punctul de vedere al acestui filozof , renaşterea unei naţiuni este posibilă doar atunci când acea naţiune se întoarce la tradiţie şi spiritualitate . Acest filozof mai este cunoscut şi pentru crearea unui nou concept ideologic şi anume , cea de-a patra cale , fundamentul acestui concept ideologic fiind tradiţia .

4 . Eurasianismul

   Acum că am clarificat cine au fost ideologii eurasianismului şi care este direcţia principală a acestei concepţii a venit vremea să prezint şi esenţa acestei ideei geopolitice . Fundamentul geopolitic al ideei eurasianiste este cel al stabilităţii globale , stabilitate care poate fi atinsă numai atunci când va exista autonomie culturală şi o lume multipolară . Multipolaritatea şi autonomia culturală reprezintă două elemente opuse ideei hegemonice a liberalismului economic aflat în combinaţie cu neo-marxismul cultural şi social . Această multilateralitate înseamnă că toate popoarele , toate rasele au dreptul la autodeterminare fără a fi nevoie de influenţă externă , fără a fi nevoie de consultanţi pentru diversitate sau de alţi experţi în sociologie şi chestiuni interetnice ”.
     Alexandr Bakunin a ilustrat foarte bine această idee de naţionalism identitar şi nu imperialist afirmând că :  " Naţionalitatea , este un fapt istoric şi ca toate elementele reale, are dreptul la o acceptare generală . Fiecare popor şi fiecare persoană este involuntar ceea ce este cu adevărat şi are dreptul să fie ea însăşi  . Naţionalitatea nu este un principiu , este un fapt legitim exact ca individualitatea . Fiecare naţionalitate , puternică sau slabă , are dreptul incontestabil de a fi ea însăşi să trăiască conform naturii sale  Acest drept este pur și simplu corolarul unui principiu general de libertate . "
    Neo-marxismul din prezent a schimbat vechea tactică reprezentată de lupta de clasă , în prezent avem mult mai mult decât o luptă de clasă , în prezent lupta dusă de către neo-marxişti este cea de rasă şi de sex . Ce înseamnă această luptă de rasă ? Această luptă de rasă înseamnă încercarea de a aliena populaţiile europene prin intermediul bombardamentului mediatic menit să le facă să se simtă vinovate pentru tot răul din lume . Esenţa acestei propagandei este oikofobia .Oikofobia reprezintă frica faţă de propria naţiune , sau mai bine zis reprezintă frica faţă de sine . De ce europenii au început să se teamă de ei înşişi ? Răspunsul la această intrebare este dat tocmai de către această propagandă prin intermediul căreia li se spune europenilor că au inventat rasismul , imperialismul şi inegalitatea socială . Ceea ce este foarte fals deoarece nu doar europenii au fost imperialişti şi nu doar anumiţi europeni au fost implicaţi în sclavie . Partea interesantă constă în faptul că şi în prezent în anumite regiuni ale Africii există sclavie fără ca omul alb să fie implicat .


Tradiţia


        Eurasianismul înseamnă renaşterea tradiţie făcând acest un fundament pentru societate . Eurasianismul se află nu numai  în contradicţie cu progresismul anti-tradiţional şi anti-naţionalist ci şi cu filozofii  şi evenimentele care au dus la decăderea morală şi organică a Europei . Astfel Eurasianismul va lupta să anihileze moştenirea dezastruoasă a revoluţiei franceze , a generaţiei 68 şi mai ales a Şcolii de la Frankfurt .
         A venit timpul ca adevărata esenţă europeană să iasă la iveală şi anume legitima şi fundamentala tradiţie îmbinată cu dorinţa de a progresa , dorinţa de a aduce un nou suflu lumii întregi . Însă pentru ca această esenţă adevărată să iasă la iveală este nevoie de curajul de a denuţa elementele negative care erodează atât din punct de vedere spiritual , cât şi din punct de vedere organic Europa şi anume relativismul cultural, anarhismul ( de tipul antifa , no future ) şi monştrii sacrii care au stat în spatele acestui fenomen . Herbert Marcuse , Theodor W. Adorno , Antonio Gramsci , Leon Troţki, Emma Goldman , Allen Ginsberg ,toţi aceşti indivizi care au lucrat din punct de vedere intelectual la distrugerea moralităţii europene , la distrugerea adevăratei culturi europene şi înlocuirea ei cu un neo-realism pseudo-socialist .


Traci



5.Eurasianismul şi poporul român

        Strămoşii direcţi ai poporului român au fost tracii . Întinderea influenţei atât culturală cât şi genetică a tracilor depăşise graniţele Europei ajungând până în Asia Centrală datorită tracilor cimerieni , în Asia Mică ( actuala Turcie ) , prin intermediul expansiunii dardane şi frigiene .
        După formarea poporului român şi terminarea de etnogeneză influenţa asiatică nu s-a disipat . Nu trebuie uitat faptul că românii de-a lungul timpului au avut capacitatea de a asimila elemente slave şi turcice ( pegenegii şi cumanii ) , elemente care nu aveau din punct de vedere geografic o origine europeană . Un exemplu grăitor în cazul simbiozei dintre occident şi orient pentru poporului român a fost cel al boierilor români de la secolul XVIII  deoarece boierii români erau vorbitori de franceză însă în acelaşi timp purtau nişte haine specifice turcilor .
       Tocmai datorită acestei complexităţi a naturii româneşti de a fi , anumiţi experţi vor să folosească acest complex pe post de pretext pentru a face propagandă anti-românească care sună în felul următor : „ Natura complexă şi eterogenă a românilor reprezintă evidenţa clară că românii sunt doar nişte “corcituri” astfel ei neavând cum să spună că au o ascendenţă tracă sau că există un geniu românesc ” . Este adevărat faptul că pe parcursul etnogenezei poporului român , poporul trac a asimilat , a influenţat şi s-a lăsat influenţat de către alte popoare însă cel mai important lucru a fost că indiferent de vicisitudinile istoriei elementul trac a supravieţuit şi astfel poporul român a supravieţuit . Dacă elementul trac a fost primordial , atunci de ce nu ne numim traci ? Tracii au fost pentru noi ceea ce au fost şi slavii pentru ruşi sau bulgari , anume esenţa , nici ruşii şi nici bulgarii nu mai sunt într-un mod simplu slavi deoarece şi acei slavi pe care i-au avut ca strămoşi au trecut printr-un proces de etnogeneză în care chiar dacă esenţa a rămas neschimbată , învelişul a suferit ample schimbări morfologice .

6.Concluzie

       Eurasianismul reprezintă mai mult decât o idee politică deoarece esenţa sa este una filozofică . Doar o puternică esenţă filozofică care are în centru tradiţia are capacitatea de a salva Europa de la autodistrugere deoarece această esenţă bună trebuie să înlocuiască esenţa negativă sau mai bine spus otrava pshiologică şi spirituală reprezentată de către moştenirea Şcolii de la Frankfurt , a generaţiei 68 şi mai ales a Revoluţiei Franceze .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu