1. Motivul
Noțiunea de
național-bolșevism trebuie cunoscută deoarece doar în urma cunoașterii acestei
noțiuni, românii, vor înțelege motivul pentru care “căderea comunismului” de la
începutul anilor 90 a reprezentat doar praf în ochi, doar un cal troian, deoarece
comunismul nu a muri,t ci doar a căpătat o nouă formă, mult mai periculoasă, numită neo-marxism. Spre deosebire de vechiul comunism în varianta sa
bolșevică, neo-marxismul este mult mai distructiv deoarece lovitura principală
pe care o dă nu este una de natură fizică , ci una de natură psihologică și
spirituală .
Actualul
neo-comunism are avantajul de a fi camuflat datorită faptului că nu promovează
internaționalizarea prin intermediul unor măsuri economice, avantajul acestui
nou tip de comunism constă în faptul că a depășit sfera economică, ajungând să
domine prin intermediul hegemoniei asupra culturii și al mass-mediei.
Antonio Gramsci a fost
filozoful care a fundamentat neo-comunismul depășindu-și maestrul, anume pe Karl Marx deoarece a înțeles motivul
pentru care revoluția din 1917 a reprezentat un eșec .
2.
Bolșevismul
Din punct de
vedere istoric, Bolșevismul a luat naștere în anul 1903 odată cu ruptura din
interiorul Partidului Social-Democrat din Rusia , ruptură în urma căreia s-au
format două facțiuni, prima facțiune a fost cea condusă de Lenin , iar cea
de-a doua facțiune a fost cea condusă de Julius Martov. Unul dintre
principalele motive în urma căruia a avut loc ruptura a fost cel reprezentat de
cine merită să facă parte din mișcare . Pe de o parte , Julius Martov avea o viziune flexibilă față de acest aspect ; spre
deosebire de el , Lenin a fost mult mai pragmatic intuind faptul că în caz de
revoluție sau război va avea nevoie de un grup de revoluționari care să
constituie nucleul ca mai apoi a doua linie să fie formată din simpatizanți și
muncitori .
Facțiunea
dură și radicală condusă de Lenin a fost denumită «bolșevică » , în
timp ce facțiunea moderată condusă de Martov a fost denumită « menșevică »
.
Din punct de
vedere gramatical bolșevic își are originea în cuvântul rus " bolșe "
care înseamnă "mult" , la rândul sa noțiunea de menșevic își are rădăcina în
cuvântul rus " menșe " care înseamnă "mai puțin" .
Însă din
punct de vedere ideologic aceste noțiuni reprezintă modul în care se raportau
la doctrină , unii se raportau mai mult , adică erau mai radicali , în timp ce
alții se raportau mai puțin , ceea ce-i făcea moderați .
Încă de la
începuturile sale , mișcarea bolșevică a preluat un element aflat în antiteză
cu concepția egalitaristă despre lume , acel element fiind elitismul .
Al doilea
element aflat în antiteză cu concepția pacifistă și internaționalistă care a
fost încorporat bolșevismului a fost cel militar
și naționalist ( într-o formă
latentă și discretă ) . Întrebarea crucială care se pune în acest caz este cum
se face că niște internaționaliști convinși au sfârșit prin a promova
naționalismul și militarismul ?
Răspunsul a fost reprezentat chiar de războiul civil rus deoarece doar
odată cu începerea acelui război de amploare , bolșevici au deviat de la
traiectoria lor originală , motivul fiind reprezentat de nevoia de susținere
din partea populației și mai ales necesitatea imperativă de a câștiga războiul
. Dacă în stadiul inițial al luptei pentru putere , bolșevicii s-au bazat pe
susținerea minorităților împotriva rușilor ( cea mai mare parte a elitei
bolșevice fiind formată din minoritari, cei mai proeminenți dintre acești minoritari fiind evrei ), în
stadiul secund cel al luptei împotriva armatei albe a monarhiștilor , bolșevicii au înțeles că
învingătorul nu putea fi decât acela care câștiga susținerea majorității ruse
deoarece în acel stadiu nevoia de voluntari prima , iar pentru a o satisface au
avut nevoie de naționalism , ei știind că vor putea prezenta mișcarea albă ca
fiind una de sorginte străină datorită sprijinului venit din exterior , ei
prezentându-se ca fiind de partea rușilor împotriva invadatorilor susținuți de
către puterile vestice.
Bolșevicii , fără să-și dorească , au susținut din necesitatea de a câștiga războiul civil și
o formă de naționalism economic , folosindu-și resursele economice pentru
crearea unei industrii puternice îndeajuns de capabile să înfrângă armatele
albe .
Planurile inițiale ale
bolșevicilor includeau posibilitatea unei revoluții mondiale , o revoluție care
începea în Rusia , ca mai apoi să cuprindă întreaga Europă răvășită de Primul Război Mondial . Apariția miscării albe , rezistența românilor și a polonezilor
împotriva invaziei comunismului , i-au făcut pe bolșevici să-și regândească
tactica , ei brusc devenind conștienți de faptul că vor trebui să-i aducă pe
ruși de partea lor , iar pentru ai aduce pe ruși de partea lor au fost nevoiți
să accepte o formă discretă de naționalism
.
3 . Socialismul într-o singură
țară
Chiar și după încheierea războiului
civil și după moartea lui Lenin , anumiți bolșevici nu au renunțat la ideea
unei revoluții mondiale , printre acei bolșevici aflându-se și Troțki . Pe de
cealaltă parte a baricadei , mult mai ancorat în realitățile Rusiei a fost
Stalin . Datorită cunoașterii mai bune a realităților atât economice cât și
politice , Stalin a reușit să-l înfrângă pe Troțki în lupta pentru putere și
astfel a mai dus la încă o amânare a mult-așteptatei revoluții mondiale .
Conceptul de bază al "socialismului într-o singură țară" era cel al
patriotismului despre care se credea că putea reprezenta o cale către comunism
. Practica a devansat teoria și-n cazul socialismului într-o singură țară deoarece , odată cu adoptarea patriotismului și cu
crearea unei puternice industrii naționale , calea către naționalism este asigurată
. Stalin a mai făcut o concesie naționalismului rus în timpul celui de-al Doilea Război Mondial , atunci când forței și vigoarei naționalismului german a
trebuit să-i opună forța și vigoarea unui naționalism rus îmbrăcat în roșu și
având doar un înveliș comunist .
4 . Fundamentele ideologice
Despre național-bolșevism se spune că și-a
avut rădăcinile în Germania post-belică atunci când naționaliștii au înțeles
faptul că într-o viitoare confruntare pentru soarta națiunii lor se vor putea
baza pe muncitori și pe membrii clasei de mijloc mai mult decât pe aristocrați
sau bogătași . La vremea respectivă socialismul și comunismul erau principalele
ideologii atractive pentru cei care se istoveau muncind deoarece sistemul în
care trăiau era ineficient și nu le putea oferi un trai normal .
Principalul promotor al acestei ideologii
a fost Ernst Niekisch ( 23 mai 1889 – 27 mai 1967 ) , el fiind conștient că , pentru a proteja
națiunea germană și , implicit, naționalismul german , trebuia să creeze o combinație
între socialism și naționalism pentru a devia direcția internaționalistă a
bolșevismului . Dacă acest gânditor german a fundamentat ideologic
național-bolșevismul pentru a devia direcția internaționalistă a bolșevismului
și practic pentru a anihila comunismul .
Pe de
altă parte , marxistul Karl Berngardovich Radek ( 31 octombrie – 19 mai 1939
) a gândit într-un mod diferit față de național-bolșevism deoarece a
crezut că se poate folosi de spiritul naționalist german pentru a promova
comunismul . Însă acest mix ideologic s-a dovedit a fi un eșec total deoarece
naționalismul reprezintă elementul care anulează comunismul ca ideologie , fiind două concepții diametral opuse.
Acesta este și motivul pentru care democrații anti-naționaliști din prezent
doar mimează lupta împotriva comunismului deoarece un anti-naționalist nu
poate fi un adversar al comunismului fiindcă anti-naționalismul reprezintă un
pilon de bază al comunismului real .
În Rusia fundamentul ideologic al
național-bolșevismului a fost pus de către Nikolay Vasilyevich Ustryalov (
25 noiembrie 1890 – 14 septembrie 1937 ) . El ,chiar dacă într-un mod
inițial a fost un monarhist și un susținător al “albilor” , a intuit că
bolșevismul va devia de la traseul internaționalist și pe termen lung va putea
fi rusificat și transformat într-o formă de naționalism spunând pe termen lung
Rusia chiar dacă va avea un înveliș roșu – internaționalist , ea va rămâne albă –
naționalist . Chiar dacă a fost un
susținător al Uniunii Sovietice și-a găsit sfârșitul în anul 1937 în urma
acuzei de spionaj și de propagandă anti-sovietică .
5. Național-bolșevismul în
prezent
În anul
1992 cu puțin timp după căderea Uniunii Sovietice a apărut Frontul Național
Bolșevic , printre membrii săi fondatori aflându-se geopoliticianul și filozoful Aleksandr
Gelievici Dughin (n. 7 ianuarie 1962 ) ca
mai apoi să intre în șcenă și Eduard
Limonov . Coaliția politică dintre Limonov și Dughin nu a fost una de
durată datorită viziunii mult prea liberale avute de Limonov .
În
prezent principalele grupări național-bolșevice se află în Rusia , pe de o
parte gruparea pro-Limonov și pe de altă parte gruparea anti-Limonov.
6. Oful lui Adam Mitchik
Adam Michnik este un intelectual, un fost dizident
polonez de origine evreiască , îndeajuns de abil să lupte pentru democrație , împotriva comunismului.....sau cel puțin așa vrea el să creadă , sau vrea să-i
facă pe naivi să creadă .
Acest
intelectual este cunoscut pentru faptul că a spus : “Naționalismul este ultimul refugiu al comunismului „ . Această concepție
reprezintă principalul motiv pentru care mulți ex-cominterniști au devenit
peste noapte liberali și democrați abandonând bolșevismul . Ei nu au renunțat
la bolșevism deoarece bolșevismul a fost autoritar și a încălcat drepturile
omului , ei au renunțat la bolșevism deoarece au înțeles faptul că și în cazul
bolșevismului , naționalismul a câștigat lupta împotriva internaționalismului .
Intelectualii de tipul lui Adam Michnik reprezintă adevăratul comunism
deoarece folosesc practic aceleași tertipuri folosite de către vechii comuniști . Se declară niște democrați convinși , care știu multe despre libertate , atât de
multe încât simt nevoia să ne bage și nouă pe gât acea „fascinantă” libertate .
Niște
neo-cominterniști ca aceștia nu pot aplica libertatea și nici nu o pot accepta , însă pot promova un fel de pseudo-libertate , în care putem spune ceea
ce credem atât timp cât nu-i incorect politic , iar ceea ce este incorect
politic , tot ei hotărăsc .
Vechii
cominterniști promovau internaționalismul și vedeau în naționalism răul
principal , iar cei care li se opuneau erau denumiți „reacționari” . Noii
cominterniști sunt globaliști , iar cei care li se opun devin brusc „anti-democrați” sau chiar „rasiști” .
De fapt , globalismul este o altă formă de internaționalism , care este menit pe termen
lung să distrugă națiunile , iar pentru a le distruge nu vor avea nevoie de
proletariat ci de diversitate, de multiculturalism care este menit să distrugă
omogenitatea etnică și culturală a unui popor .
Oful
lui Adam Michnik față de bolșevism era că naționalismul a învins
internaționalismul și practic a anulat comunizarea . Această trecere de la
internaționalism la naționalism a fost practic una comună pentru aproape
fiecare țară atinsă de bolșevism fie că e vorba de Rusia , China , România ,
Vietnam , Bulgaria sau Coreea de Nord..etc .
În
concluzie anti-naționaliștii , globaliștii nu pot fi anti-comuniști deoarece internaționalismul și anti-naționalismul reprezintă niște piloni pentru comunism .
Naționalismul reprezintă răspunsul pentru redresarea nu numai a României , ci a întregii lumi . Însă acest naționalism trebuie să fie unul care să reprezinte libertatea , nu unul autoritarist precum național-bolșevismul .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu