Venirea lui Iisus Hristos în lumea noastră a reprezentat, probabil, cea mai importantă manifestare a divinității din câte a putut avea parte rasa umană. Acest fapt semnificativ, care a dat naștere Creștinismului, a ieșit în evidență prin mesajul atât de direct pe care ni l-a transmis Mântuitorul, trimis nouă de către Tatăl. Dar câți dintre noi putem înțelege cu adevărat această venire a lui Iisus?
Pruncii uciși de Irod |
Iisus și femeia prinsă în preacurvie (imagine din Biblia ilustrată de Gustave Doré) |
Și
totuși, care a fost motivul venirii lui Iisus? Mântuitorul Însuși ne dă o
explicație : ”Să nu credeți că am venit să aduc pacea pe pământ ; n-am venit
să aduc pacea, ci sabia” (Matei 10: 34-36). Întrucât Iisus ne-a explicat
că, crezând în Dumnezeu și predicând Evanghelia mai departe, omul nu are nevoie
de niciun mijloc de apărare : ”Tot aşa, Domnul a rânduit ca cei ce vestesc
Evanghelia să trăiască din Evanghelie” (1 Cor. 9:7-14). Așadar, sabia poate
fi reprezentată foarte bine de însuși Cuvântul lui Dumnezeu, transmis nouă de
Mântuitor. Putem ilustra acest mesaj printr-un exemplu. Sabia este folosită la
tăiat, la separat. Cineva care ascultă de Cuvântul lui Dumnezeu, se separă de
cei răi. Stă scris în Evanghelie : ”Pocăiește-te deci, iar de nu, vin la tine curând și voi face cu ei război, cu sabia gurii Mele” (Ap. 2, 16). Cuvântul (rostit pe gură) reprezintă sabia gurii, deoarece separă pe cei curați de cei păcătoși. Răul nu poate ieși la iveală decât atunci când cei buni se separă de
el, luând cunoștință de cum trebuie să se comporte și care este rostul celor
lumești. Dacă am măcinat porumb, iar mălaiul l-am turnat într-un sac, treaba nu
este completă. În sacul nostru avem și pleavă, pe care trebuie să o separăm.
Așa cum le avem pe ambele în sac, amestecate una cu cealaltă, pleava nu afectează
în mod direct mălaiul, nici mălaiul nu afectează în mod direct pleava. Așadar
nu se ”strică” una pe cealaltă. Dar dacă vrem să facem mămăligă, să ne bucurăm
de mălaiul obținut, trebuie să-l cernem, vrând-nevrând. Răul nu poate conviețui
orbește cu binele. Trebuie să luăm cunoștință de ce e bun și ce e rău în
această lume, ca să nu ajungem cu toții o mare de oameni ce trăiește după cum o
taie capul, iar în final să ajungem să trăim pe nesimțite în păcat.
Laicizarea treptată a societății moderne, globalizarea, ”pacea mondială” sunt factori care ne duc către o societate uniformizată, plină de oameni mediocri care trec precum cadavrele pe râul vieții, fără să știe care este rostul lor pe acest pământ, fără misiune și trăind după principii false, oameni ”călduți”, care se încăpățânează să nu iasă din ”canoanele” lor lumești : ”Știu faptele tale : că nu ești nici rece, nici în clocot. O, dacă ai fi rece sau în clocot! Dar, fiindcă ești căldicel, nici rece, nici în clocot, am să te vărs din gura Mea” (Ap. 3: 15-16). Oamenii călduți sunt aceia care râvnesc la un trai decent, lipsit de griji și de îndatoriri, oamenii ”cumpătați” care vor să primească, dar fără să dea nimic în schimb. ”Pentru că zici : ”Sunt bogat, m-am îmbogățit, și nu duc lipsă de nimic”, și nu știi că ești ticălos, nenorocit, sărac, orb și gol” (Ap. 3, 17). De aceea a venit Iisus în lume, pentru a ne demonstra cât de săraci eram. Săraci spiritual, căci bogăția materială era râvnită de toți. Atunci când primești, trebuie să dai ceva în schimb, și invers.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu