11 august 2012

SNC – Cultura


            Împortanţa culturii naţionale este una monumentală, deoarece un popor fără cultură naţională nu poate supravieţui, acesta este şi motivul pentru care lupta împotriva culturii naţionale este făcută cu atâta îndârjire de către adversarii Neamului Românesc, motivul? Este unul foarte simplu, chiar Immanuel Kant ( 1724 – 1804 ) a spus: “Un popor fără cultură e un popor uşor de manipulat.

Immanuel Kant


              Manipularea reprezintă cea mai puternică armă a anti-româniştilor, deoarece doar prin ea poate fi subjugat Neamul Românesc, fără violenţă, şi doar prin ea poporul poate să fie făcut să-şi accepte lanţurile cu zâmbetul pe buze.

              Partea bună este reprezentată de faptul că acest proces de distrugere a culturii naţionale româneşti este unul reversibil şi pentru a demonstra veridicitatea spuselor mele voi da un exemplu : Dacă o casă este distrusă, ea trebuie să fie reconstruită, aşa stau lucrurile şi în cazul culturii, dacă propria noastră Cultură Naţională a fost distrusă, ea trebuie să fie reconstruită.

              În prezent, adversarii poporului Român, pentru a-l slăbi şi a-l fragmenta, aplică două metode : una este metoda tipică ( folosită şi în timpul Imperiului Roman ) pâine şi circ, iar a doua este multiculturalismul. Dacă prin metoda pâine şi circ i se ia poporului dreptul la cultură, dreptul la libertate, prin metoda reprezentată de multiculturalism se încearcă distrugerea păturii intelectuale prin dezbinare. Multiculturalismul este periculos pentru o cultură naţională deoarece dezbinarea duce întotdeauna la o destrămare a culturii respective. Multiculturalismul îl critic nu doar din punct de vedere ideologic cât şi din punct de vedere istoric.

              Pentru a demonstra inutilitatea multiculturalismului din punct de vedere istoric trebuie să fac trei prezentări istorice: prima va fi  a lui Qin Shi Huangdi (n. 260 î.Hr. - d. 10 septembrie 210 î.Hr. - este primul împărat chinez, întemeietor al dinastiei chineze Qin ), a doua prezentare va fi a lui Romulus împreună cu fratele său Remus (771 î.Hr.- 5 iulie 717 î.Hr.), iar cea de-a treia va fi a lui Clovis I (ca. 466 – 27 noiembrie 511).

              Qin Shi Huangdi a fost cel care a unificat China şi astfel, datorită lui, poporul chinez a devenit un popor unitar şi puternic. Pentru a întreprinde această acţiune el a trebuit să se folosească de două căi, una diplomatica şi una militară. După ce a reuşit să unifice China, el a dat o lege prin care se introducea un singur sistem de scris, un singur sistem legislativ şi o singură religie dominantă. Datorită lui poporul chinez este unul puternic deoarece el i-a conferit o identitate comună şi l-a ferit de dezbinare.

Qin Shi Huang-di


             Romulus împreună cu fratele său Remus au făcut în aşa fel încât, dintr-o mică adunare de sătuleţe, au creat un embrion statal mic, dar extrem de puternic, care să poată da naştere unuia dintre cele mai puternice imperii ale antichităţii şi anume cel roman. Pentru a reuşi acest demers Romulus a trebuit să unească acele comunităţi cultural separate într-o singură cultură, să dea nişte legi eficiente şi să oficializeze o religie comună. Datorită acestor elemente aparent insignifiante el a putut să dea o identitate acelei comunităţi, permiţând astfel acelei comunităţi să prospere şi să evolueze.

Romulus


              Ultimul, dar nu cel din urmă, a fost Clovis, fondatorul puternicului stat franc. La nivel politic, religios şi cultural, el a făcut acelaşi lucru ca şi Romulus şi Qin Shi Huangdi şi anume a unit triburile răsfirate ale francilor, le-a dat o identitate culturală comună, o identitate religioasă comună şi astfel a reuşit să fondeze un regat puternic, capabil să ţină piept ameninţărilot externe.

Clovis
              Însă cultura nu reprezintă doar fundamentul pe care se creează un stat naţional, ea reprezintă şi un mijloc de apărare împotriva invadatorilor fiindcă atunci când armele fizice nu sunt îndeajuns de puternice, poporul care se află în defensivă trebuie să recurgă la cele spirituale, reprezentate de cultură.  Pentru a demonstra rolul defensiv al culturii, voi da tot trei exemple din istorie : primul va fi cel egiptean, al doilea cel românesc şi al treilea cel chinezesc.

              Frumuseţea culturii egiptene şi modul în care a fascinat ea, a reprezentat un mod de apărare împotriva invadatorilor, care chiar dacă au cucerit ţara din punct de vedere militar, nu au fost capabili să o cucerească şi din punct de vedere spiritual şi din această cauză unii dintre invadatori s-au transformat în nativi. Un bun exemplu în acest sens în reprezintă dinastia Ptolemeică ( 305 - 30 î.H, fondată de Ptolemeu I Soter), dinastie care chiar dacă a condus Egypt mai bine de 250 de ani, nu a putut să se impună în acea zonă, din punct de vedere cultural, şi din această cauză reprezentanţii ei au devenit la rândul lor egipteni din punct de vedere cultural. Ultimul reprezentant de seamă al acestei dinastii a fost Cleopatra (greacă: Κλεοπάτρα, n. 69 î.Hr., d. 12 august 30 î.Hr.) care a încercat să refacă Imperiul Egiptean, ea asimilând cultura egipteană şi devenind la rândul ei o egipteancă de seamă.

Cleopatra plimbându-se pe terasă
               Cel de-al doilea exemplu este cel reprezentat de neamul nostru românesc, neam care datorită unei culturi naţionale puternice şi viguroase a putut să ţină piept multor valuri de invadatori. Mulţi dintre invadatori, datorită puterii culturale şi spirituale româneşti, s-au lăsat asimilaţi în marea masă a neamului nostru, dintre acei invadatori amintesc: cumanii, pegenegii şi o parte din triburile slave. Puterea culturii naţionale româneşti a făcut în aşa fel încât să supravieţuim, să ieşim din situaţii cât se poate de critice.

Grup de români
                Al treilea exemplu este cel reprezentat de cultura chinezească şi de modul în care a putut să înfluenţeze istoria, ajungând să transforme o înfrângere într-o victorie. Exemplul folosit în acest sens va fi cel al dinastiei Yuan. Dinastia Yuan chineză . 元朝, yuán cháo, W.-G. yüan ch'ao), mongolă Dai Ön Yeke Mongghul Ulus, a fost o dinastie mongolă care a domnit între anii 1279–1368 în China. Dinastia a fost proclamată în anul 1279 de Kublai nepotul lui Ginghis Han, proclamare care a avut loc după înfrângerea dinasiei Song și capitularea orașului Hangzhou, azi capitala provinciei Zhejiang . Chiar dacă mongolii au avut o tactică superioară, ei nu au putut cuceri poporul chinez din punct de vedere spiritual, deoarece ei nu aveau o cultură atât de puternică. Chiar primul împărat mongol, implicit Kubilai han ( 1215-1294 ), şi-a dorit să fie recunoscut ca han al mongolilor, dar şi ca împărat al chinezilor, de ce? Deoarece cultura chineză a exercitat o asemenea forţă de atracţie încât nici puternicul mongol nu a putut să o refuze.

Kubliai Han


               După cum se vede, istoria a demonstrat faptul că cei care vor să-şi facă poporul puternic, trebuie să pună la punct trei aspecte, cel cultural, cel religios şi cel legislativ, este important de reţinut că toate ţin de unitate, fiindcă doar unitatea te face puternic, dezbinarea te face slab, toate popoarele care au reuşit să supravieţuiască unei invazii şi să progreseze au avut o cultură puternică şi unitară.

              Procesul de refacere a culturii naţionale româneşti trebuie făcut prin studierea operelor celor mai importanţi filozofi, celor mai importanţi oameni de cultură şi politici autohtoni, dar şi străini, spre exemplu: Sun Tzu, Nicolo Machiavelli, Emanuel Kant şi mulţi alţii. Cititul şi informarea corectă vor salva Cultura Naţională Românească, iar renaşterea culturii româneşti va duce la o renaştere a Neamului Românesc.

Un comentariu:

  1. unde a spus Kant ca "un popor fara cultura este un popor mai usor de manipulat"?

    RăspundețiȘtergere